W związku z licznymi pytaniami o planowane nabory wniosków ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 (PS WPR 2023-2027), poniżej zamieszczamy pakiet podstawowych informacji dla potencjalnych wnioskodawców.
Warunki podmiotowe, przedmiotowe i najważniejsze zobowiązania znajdziecie Państwo w materiale informacyjnym LGD:
Aktualny harmonogram naboru wniosków pod linkiem: Harmonogram naborów
Dodatkowo zamieszczamy link do ministerialnej strony z informacjami o interwencji LEADER, na której znajdują się też pytania i odpowiedzi do poszczególnych zakresów tematycznych Strona z informacjami o interwencji LEADER
I. Kilka praktycznych informacji dla potencjalnych Wnioskodawców
Jednym z warunków podmiotowych, jakie będą obowiązywać w każdym naborze ogłaszanym przez LGD ze środków EFRROW będzie posiadanie numeru EP (Ewidencji Producentów). Jest to numer identyfikacyjny nadawany przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR). Każdy, niezależnie od tego czy jest osobą fizyczną czy osobą prawną, chcąc ubiegać się o środki na:
- Rozpoczęcie działalności gospodarczej
- Rozwijanie działalności gospodarczej
- Założenie lub rozwój gospodarstwa agroturystycznego
- Założenie lub rozwój zagrody edukacyjnej
- Projekt z zakresu poprawy dostępu do małej infrastruktury publicznej
MUSI posiadać numer producenta.
Czym jest numer producenta ARiMR?
Numer producentów ARiMR, inaczej nazywany numerem identyfikacyjnym ewidencji producentów, składa się z 9 cyfr i identyfikuje każdego producenta rolnego, który jest posiadaczem zwierząt lub osobą, która chce ubiegać się o dofinansowanie ze środków Unii Europejskie (potencjalny beneficjent). Numer producenta Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa jest unikalny dla każdego podmiotu i numer ten nie podlega dziedziczeniu – następca prawny musi samodzielnie ubiegać się o jego nadanie.
Jak uzyskać numer producenta?
Formularze wniosku o wpis do ewidencji producentów wraz z załącznikami dostępne są:
- w biurach powiatowych ARiMR,
- w oddziałach regionalnych ARiMR,
- na stronie internetowej: Strona z wnioskami o nadanie numeru EP w formie dokumentu do ręcznego wypełnienia lub dokumentu przeznaczonego do wypełnienia w formie elektronicznej (tylko formularz W-1/04).
Wniosek o wpis do ewidencji producentów można złożyć:
- osobiście,
- wysłać pocztą,
- za pośrednictwem ePUAP.
Właściwy w sprawach dotyczących wpisu do ewidencji producentów i wykreślenia z tej ewidencji jest kierownik biura powiatowego ARiMR, właściwy ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę wnioskodawcy. Zatem wniosek o wpis do ewidencji producentów, należy złożyć do kierownika biura powiatowego ARiMR właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę wnioskodawcy.
Dla osób/podmiotów mających miejsce zamieszkania/siedzibę na terenie powiatu rypińskiego właściwym miejscowo organem jest:
Kierownik Biura Powiatowego ARIMR w Rypinie,
ul. Nowy Rynek 5
87-500 Rypin
Szczegółowe informacje o numerze EP i procedurze jego nadania dostępne są pod poniższym linkiem:
Strona z informacjami o Ewidencji Producentów
Formularze wniosków dostępne pod poniższym linkiem:
Strona z wnioskami o nadanie numeru EP
Do czego potrzebny jest numer EP?
Uzyskany numer EP pozwala na rejestrację konta na stronie PUE ARiMR, który umożliwia korzystanie z systemu usług elektronicznych w celu składania między innymi wniosków o dofinansowanie.
Aby założyć konto i mieć dostęp do aplikacji, zostaniesz poproszony o podanie danych weryfikacyjnych którymi są:
- numer producenta (login) – 9-cio cyfrowy numer identyfikacyjny producenta nadany przez ARiMR,
- 8 ostatnich cyfr rachunku bankowego – konta podanego we wniosku o wpis do ewidencji producentów,
- wypłacona kwota – kwota ostatniego przelewu z ARiMR zrealizowanego w danym roku (w przypadku osób, które mają już założone konto). W przypadku braku otrzymania przelewu z ARiMR w danym roku lub osób, które po raz pierwszy tworzą konto należy wpisać wartość 0,00.
II. Wzory dokumentów z zakresu wdrażania LSR dla interwencji I.13.1 Leader
Załączone pliki do pobrania są przygotowane przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i zostały zamieszczone w niezmienionej formie. Na ten moment stanowią jedynie materiał informacyjny, obowiązujące wersje będą każdorazowo publikowane pod odpowiednim ogłoszeniem o naborze.
- Instrukcje dla użytkowników systemu PUE
- Instrukcja logowania do PUE ARIMR (.pdf, 2140 kB)
- Instrukcja obsługi zawierania umowy (.pdf, 305 kB)
- Informacja dla Użytkownika PUE ARiMR, który wybrał formę powiadomienia SMS (.pdf, 1631 kB)
- Instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu (.pdf, 372 kB)
- Instrukcja ustanawiania Pełnomocników (.pdf, 2507 kB)
- Dokumenty do Regulaminu naboru wniosków
- Dokumenty do wniosku o przyznanie pomocy (WOPP)
- Instrukcja wypełniania WOPP (.pdf 3097 kB)
- Pomocniczy załącznik do instrukcji wypełniania WOPP (.pdf, 940 kB)
- Wykaz załączników do WOPP (.odt, 17 kB)
- Załączniki do WOPP:
- Oświadczenie RODO dla LGD (.docx, 22 kB)
- Załącznik nr 1 Oświadczenie właściciela lub współposiadacza nieruchomości (.xlsx, 50 kB)
- Załącznik nr 2 Oświadczenie o kwalifikowalności VAT (.xlsx, 92 kB)
- Załącznik nr 3 Szczegółowy opis zadań wymienionych w ZRF (zestawieniu rzeczowo-finansowym) (.xlsx, 16 kB)
- Załącznik nr 4 Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o wsparcie o wielkości przedsiębiorstwa (.xls, 181 kB)
- Załącznik nr 5 Oświadczenie małżonka Wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy o przyznaniu pomocy (.xlsx, 51 kB)
- Załącznik nr 6 Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskich/o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej (.docx, 33 kB)
- Załącznik nr 7 Informacja o składzie podmiotów wspólnie realizujących operację (.xlsx, 66 kB)
- Wzory umów - płatności ryczałtowe
- Wzory umów - zwrot części kosztów kwalifikowalnych
- Dokumenty do wniosku o przyznanie pomocy (WOPP)
- Załączniki do umów


